tips penjagaan rambut !

hello averybodeh.. and selamat tingah hali.. hali ini sy nk kongsikan sedikit tentang tips penjagaan rambut lebih2 lagi pada kaum wanita dan lebih2 lagi wanita y bertudung macam saya.. xsemestinya wanita bertudung xmenjaga rambut.. owh tidak!! sy menjaganye juga,, kerana rambut adalah mahkota wanita.. "kerana dirimu begitu berharga" agagaga.. saya tahu ramai wanita y menghadapi maslah rambut kan.. tp sya nk ckp sikit la.. aku kelaka tgk iklan shampoo kat tb tu yang die ckp. rambut rosak.. sdey.. wakakaka!! mcm loser punye iklan.. haa.. ini aku nk bg tips sikit la tntg penjagaan rmbt.. menurut aku la bkn kajian dr mana2 pakar rambut.. hihihi..






TIPS-TIPS PENJAGAAN RAMBUT


<3 utk mengekalkan rambut y cantik dan memikat jejaka diluar sane selepas mandi anda jgnlah menyikat rambut anda.. bg saya menyikat rambut akan menyebabkan lagi rambut kite gugur. rambut akan kelihatan cantik selepas kering ianya juga sesuai utk rambut org y berambut lurus. xceye ce try. sy dh mencubanye anda bila lg?? ianye juga sangat sesuai bg wanita y mempunyai rambut ikal mayang ataupon keriting.. ianya akan tampak lebih cantik lg dan membuatkan anda tidak mahu dan katakan tidak me"rebonding" rambut y akan kelihatan kejong.. huhu. jgn marah pada sesiapa y meluruskan rambut tu. HAHA. 


<3 bg wanita yang bertudung pulak untuk menyihatkan rambut anda.. anda perlu membasuhnya sekali sehari sekurang2nya.. dengan memakai shampoo.. banyak pendapat mengatakan memakai shampoo terlalu kerap akan merosakan rmbt.. tp bg sy tidak !! rmbut sy bertamgah cntik.. HAHAHA!! ini terbukti kerana apabila kita tidak menyampoo rambut atau tidak membasuh kepala semasa mandi kerana ingin memakai tudung ianya akan menyebabkan rambut kita berminyak.. tips untuk wanita bertudung ialah dengan mandi seawal pagi atau mse y awal sbelom keluar rumah bg mengeringkan rambut anda, contohnya spt student seperti sy.. sy akan mandi seawal yang mungkin spt pkol 645 pg utk mengeringkan rmbt dan akan ke kelas pada 8pg.. anda juga tidak digalakkan menggunakan hair dryer kerana inya akan membuatkan rmbut anda bercabang..


< yng terakhir sekali untuk melembutkan rmbt dan menyerikan rmbt pakai lah PANTENE !! wahh!! promote nmpk.. hahahaha!! bkn ape sy pon pkai pantene.. rambut kite juga akan berbau lembut sekali.. hehehe..



PANTENE!!
menyerikan lagi hidup anda..
bhahaha!!

dulu sy juga pernah mengalami maslah keguguran rambut.. kalau dirumah tu msti rmbt sy y bnyk dilantai kerana rmbt y agak pnjg sedikit.. sampaikn ank buah sy ckp "ini rmbt uyah sume ni sbb die banyak mkn megi* hahaha!! banyak la kau shurul berkata2 tuuiikk!!  almaklum la student kn.. msti la mkn megi.. rutin babe!! btol kn?? sejak gne pantene rmbt ku tidak kmbli gugur lagi..mesti anda tidak percayakan wanita seperti sy menulis entry pasal rmbt.. sbb sy pkai tudung.. huhuhu.. itu xjd maslah.. kerana benar la sy berani menulis entry seperti ini..nk taw fakta?? rakan2 y pertama kali melihat sy tanpa tudung pasti akan menegur rmbt sy "weyh cantik nye rmbt kau" HUHUHU.. terima kasih.. rmai juga y berpendapat  ketika berada di dalam  kolej ramai y menyangka sy tidak bertudung.. haha..mmg la rmbt sy cntikk.. terima kasih kerana memuji.. tp cntik rmbt sy xsemestinye sy tontonkan utk lelaki y halal sy kahwini.. rmbt y cntik adalah mahkota untuk ditontonkan pada suami kita.. huhuhu.. selamat mencuba dan selamat beramal..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.
Blog contents © pooja hey!! 2009. Blogspot Templates by Nymphont.